26 April 2013
ROMANIA
JUDETUL ARAD
COMUNA SEPREUS
CONSILIUL LOCAL
P R O C E S V E R B A L
încheiat astăzi 26.04.2013
la sediul Primăriei locale cu ocazia desfăşurării şedinţei ordinare de lucru a Consiliului Local Sepreuş convocat prin Dispozitia nr. 88 din 19 aprilie 2013.
L a sedinta sunt prezenti toti consilierii in functie
La sedinta participa domnul Primar –Incicau Simion, domnul secretar al comunei Sepreus –Cosma Petru , domnul viceprimar consilier Pintean Ioan , d-na ispector Ardelean Florica .
Procesul verbal este incheiat de doamna Zamfir Dorina –jurist.
Presedintele de sedinta dl. Pintean Ioan propune consilierilor sa aleaga un nou presedinte de sedinta deoarece a expirat mandatul de o luna de zile care i-a fost incredintat .
Se fac propuneri :
Dl. Pintean Ioan propune presedinte de sedinta pe doamna Parlog Florica – care este alesa cu votul tuturor consilierilor PREZENTI , pe o perioada de o luna de zile – astfel se adopta HOTARAREA cu nr . 25 din 26.04.2013
Se supune la vot continutul procesului verbal de la ultima sedinta , care este aprobat cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI la sedinta Consiliului local din totalul de 11 in functie
Se da citire la ordinea de zi.
1. Proiect de hotarare privind instrumentarea proiectului din cadrul Programului National ,,Biblionet - lumea in biblioteca mea .
2 Proiect de hotarare privind mandatarea reprezentantului Consiliului local Sepreus in Adunarea generala a actionarilor Companiei de Apa Arad SA , sa voteze aprobarea Planului de administrare al Consiliului de Administratie al SC Compania de Apa Arad SA .
3. Proiect de hotarare privind mandatarea dl.prof.Incicau Simion primarul comunei Sepreus sa aprobe in cadrul Adunarii Generale a Asociatiilor din cadrul ADI ,,Sistem integrat de gestionare a deseurilor judetul Arad in numele si pe seama Consiliului local Sepreus a cuantumului anual al cotizatieri prevazuta pentru comuna Sepreus si proiectul bugetului de venituri si cheltueli al Asociatiei pe anul 2013 conform anexei la prezentul proiect .
4. Proiect de hotarare privind aprobarea planului de actiuni si lucrari de interes local pe anul 2013 ce vor fi executate de catre beneficiarii de ajutor social conform Legii nr.416/2001 cu modificartile si completarile ulterioare .
5. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltueli pe anul 2013 a SC Salubris Rural SRL a carui actionar unic este Comuna Sepreus .
6.Proiect de hotarare privind stabilirea unor masuri pentru redresarea Statiunii comunale de monta existenta in patrimoniul comunei Sepreus .
7.Proiect de hotarare privind preluarea de la Ministerul Dezvoltarii Regionale di Administratiei Publice a dreptului de administrare asupra amplasamentelor obiectivelor de investitii ce au facut obiectul contractului nr.362/18.10.2011 din cadrul Programului National de Dezvoltare a Infrastructurii PNDI .
8. Analizarea unei cereri
9. Raportul anual primar .
10. Diverse .
Domnul presedinte de sedinta supune la vot ordinea de zi , care este aprobata cu votul ,,PENTRU” al celor 11 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie . Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 26 din 26.04.2013.
Se trece la punctul 1 din ordinea de zi.
Proiect de hotarare privind instrumentarea proiectului din cadrul Programului National ,,Biblionet – lumea in biblioteca mea “
Initiator primar .
In cadrul comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- raportul de activitate din partea compartimentului ,,Cultura “ din cadrul aparatului permanent de lucru al Primarului comunei Sepreus cu propuneri de implementarea programului ,,Biblionet – lumea in biblioteca mea ;
- ghidul solicitantului pentru accesarea Programului National Biblionet – lumea in biblioteca mea ;
- necesitatea si oportunitatea investitiei ;
- Consiliul local se angajeaza sa suporte toate costurile aferente administrarii spatiului din biblioteca comunala unde vor functiona calculatoarele cu acces public gratuit la Internet , abonamentul internet , asigurarea echipamentelor dotate prin Programul Biblionet , plata utilitatilor , asigurarea securitatii spatiului prin instalarea unor sisteme de siguranta ;
- consiliul local asigura finantarea costului de transport si cazare a bibliotecarului pentru participarea la cursurile de instruire organizate de Biblionet la Biblioteca judeteana ;
- angajamentul comunei Sepreus de a incheia lucrarile de renovare , modernizare pana in data de 15 noiembrie 2013.
Nefiind discutii la punctul 1 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,, PENTRU “ toti cei 11 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,, PENTRU” Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 27 din 26.04.2013.
Se trece la punctul 2 din ordinea de zi .
.Proiect de hotarare privind mandatarea reprezentantului Consiliului local Sepreus in Adunarea generala a actionarilor Companiei de Apa Arad SA , sa voteze aprobarea Planului de administrare al Consiliului de Administratie al SC Compania de Apa Arad SA .
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil.
D-na presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
Adresa cu nr.6445/08.04.2013 a Companiei de Apa Arad SA prin care solicita mandatarea reprezentantului Consiliului local in Adunarea Generala a Actionarilor sa voteze aprobarea Planului de administrare al Consiliului de Administratie al SC Compania de Apa Arad SA ;
-Dispozitiile art.13 alin 1 din OUG nr.109/2011 privind guvernta cooperativa a inteprinderilor publice ;
- imputernicirea dl.Mako Andras consilier local in calitate de reprezentant al Consiliului local Sepreus in Adunarea generala a actionarilor Companiei de apa Arad SA sa voteze aprobarea Planului de administrare al Consiliului de Administratie al SC Compania de Apa Arad SA .
Nefiind discutii la punctul 2 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar , cu ,,PENTRU “ toti cei 11 consilieri din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU”. Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 28 DIN 26.04.2013
Se trece la punctul 3 din ordinea de zi :
Proiect de hotarare privind mandatarea dl.prof.Incicau Simion primarul comunei Sepreus sa aprobe in cadrul Adunarii Generale a Asociatiilor din cadrul ADI ,,Sistem integrat de gestionare a deseurilor judetul Arad in numele si pe seama Consiliului local Sepreus a cuantumului anual al cotizatieri prevazuta pentru comuna Sepreus si proiectul bugetului de venituri si cheltueli al Asociatiei pe anul 2013 conform anexei la prezentul proiect .
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
D-na presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- adresa cu nr.158/16.04.2013 emisa de catre ADI ,,Sistem integrat de gestionare a deseurilor judetul Arad ;
- prevederilr Legii nr.215/2001 privind administratia publica locala ;
- prevederile Legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare si ale Legii nr.101/2006 privind serviciile de salubrizare ;
- aprobarea platei cotizatiei Consiliului local pe anul 2013 in cuantum de 3102 lei ;
- imputernicirea dl.prof.Incicau Simion primarul comunei Sepreus in Adunarea Generala din cadrul ADI .
Nemaifiind discutii la punctul 3 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU “ TOTI CEI 11 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 29 din 26.04.2013.
Se trece la punctul 4 din ordinea de zi
Proiect de hotarare privind aprobarea planului de actiuni si lucrari de interes local pe anul 2013 ce vor fi executate de catre beneficiarii de ajutor social conform Legii nr.416/2001 cu modificartile si completarile ulterioare .
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- referatul compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sepreus prin care se propune aprobarea planului de actiuni si lucrari de interes local pe anul 2013 ce vor fi executate de catre beneficiarii de ajutor social conform legii nr.416/2001 ;
- aprobarea planului de actiuni si lucrari de interes local pe anul 2013 ce vor fi executate de catre persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social conform legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat .
Nemaifiind discutii la punctul 4 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU” toti cei 11 consilieri prezenti la sedinta din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU”.Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 30 din 26.04.2013
Se trece la punctul 5 din ordinea de zi.
Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltueli pe anul 2013 a SC Salubris Rural SRL a carui actionar unic este Comuna Sepreus .
Initiator primar .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- Consiliul local Sepreus este actionar majorital la societatea Salubris Rural SRL ;
- prevederile art.53 din legea nr.5/2013 privind bugetul de stat pe 2013 privind obligativitatea aprobarii de catre Consiliile locale a bugetelor de venituri si cheltueli al societatilor comerciale la care unitatea administrativ teritoriala este actionar unic ;
- proiectul privind bugetul de venituri si cheltueli al SC Salubris SRL pentru anul 2013 intocmit de catre dl.Pop Daniel – administrator .
Nemaifiind discutii la punctul 5 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU” toti cei 11 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 31 din 26.04.2013.
Se trece la punctul 6 din ordinea de zi.
Proiect de hotarare privind stabilirea unor masuri pentru redresarea Statiunii comunale de monta existenta in patrimoniul comunei Sepreus .
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.presedinte de sedinta prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- existenta la nivel de comuna a Statiunii comunale de monta a carui scop este asigurarea activitatii de monta naturala la animalele din cadrul gospodariilor populatiei , avand in vedere faptul ca in anii trecuti aceasta activitate nu a putut fi sustinuta corespunzator ;
- propunerea compartimentului de specialitate este darea in Comodat a statiunii de monta naturala catre SC Salubris Rural SRL ;
- Statiunea de monta are in dotare 2 cap vieri reproductivi ,1 cap armasar , 1 cap taur ;
- Cedarea in folosinta gratuita a 8,32 ha teren arabil din care 3 ha plante pentru nutret , 3 ha triticale , 2,32 ha porumb , si 7,24 ha pajisti permanente catre SC Salubris Rural SRL ;
- terenul dat in folosinta gratuita catre societatea Salubris Rural SRL apartine domeniului privat al comunei , este teren extravilan ;
- predarea terenului si a Statiunii de monta se va realiza in baza unui Protocol de predare primire semnat de reprezentantii legali ;
- durata de dare in comodat a Statiunii comunale de monta si respectiv cedarea in folosinta gratuita a terenului se face pe o perioada de 5 ani ;
- prevederile legii nr.215/2001 legea administratiei publice locale .
Nemaifiind discutii la punctul 6 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU” toti cei 11 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU”.Astfel se adopta HOTARAREA cu nr.32 din 26.04.2013
Se trece la punctul 7 din ordinea de zi.
Proiect de hotarare privind preluarea de la Ministerul Dezvoltarii Regionale di Administratiei Publice a dreptului de administrare asupra amplasamentelor obiectivelor de investitii ce au facut obiectul contractului nr.362/18.10.2011 din cadrul Programului National de Dezvoltare a Infrastructurii PNDI .
Initiator primar
In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit avizul favorabil .
Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :
- Hotararea cu nr.32/11.04.2013 privind predarea in folosinta gratuita catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a strazilor pe care urmeaza a se realiza investitia Modernizare strazi in comuna Sepreus pe perioada realizarii proiectului ;
- adresa Consiliului judetean Arad , serviciul Investitii nr.5459/24.04.2013 prin care ne solicita adoptarea unei hotarari de consiliu pentru preluarea dreptului de administrare asupra amplasamentelor obiectivelor de investitii ce au facut obiectul contractului nr.362/18.10.2011 din cadrul PNDI ;
- adresa Ministerului Dezvoltarii Regionale a Administratiei Publice nr.33041/22.04.2013 adresata Consiliului judetean Arad prin care se arata ca este necesara adoptarea unei hotarari de consiliu local cu privire la preluarea dreptului de administrare asupra amplasamentelor obiectivelor de investitii ce au facut obiectul contractului nr.362/18.10.2011 din cadrul PNDI ;
- art.4 alin 3 din Legea nr.21/2013 privind aprobarea OUG nr.14/2012 pentru reglementarea unor masuri financiare cu privire la PNDI ,,Obiectivele de investitii respectiv sectoarele de drum la care nu au inceput lucrarile de constructie , preluate in administrare de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice de la beneficiarii finali se retransmit in administrare unitatilor administrativ teritoriale .
Nemaifiind discutii la punctul 7 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar .Cu votul ,,PENTRU “ toti cei 11 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” . Astfel se adopta HOTARAEA cu nr. 33 din 26.04.2013.
Se trece la punctul 8 din ordinea de zi .
Analizarea unei cereri
Cererea cu nr.de inregistrare 952/03.04.2013 adresata Consiliului local de ccatre dr.Muresan Marius medic veterinar cabinet medical veterinar Sepreus prin care prin care solicita aprobarea unor investitii la spatiul inchiriat iar contravaloarea investitiilor sa fie scazuta din chiria privind spatiul inchiriat , dovada investitiilor facute se va face pe baza de facturi . In cerere se mai mentioneaza si faptul ca investiile care se vor realiza la cabinetul veterinar vor ramane in patrimoniul comunei dupa ce spatiul nu va mai fi folosit .
Se supune la vot cerere dr.Muresan Marius . Cu votul ,,PENTRU “ toti cei 11 consilieri prezenti din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU “.
9. Raportul anual primar .
Raport anual privind starea economica sociala si de mediu al comunei Sepreus judetul Arad .
In conformitate cu prev.art.63 alin 3 din Legea nr.215/2001 republicata primarul comunei Sepreus prezinta raportul cu privire la starea economico-sociala a localitatii , raport care constituie momentul bilantului care se refera la administratia publica locala de a gestiona si rezolva in nume propriu si cu responsabilitate treburile publice si patrimoniul comunei in interesul comunitatii locale pe principiile autonomiei locale .In decursul anului 2012 primarul a emis un numar de 354 sdispozitii in diferite domenii de activitate si anume : buget , gospodarie comunala , asistenta si servicii sociale , activitati economice , administratie , licitatii si altele . La sfarsitul anului 2011 populatia stabila a localitatii a fost de 2321 locuitori asa cum reiese din rezultatele recensamantului populatiei din anul 2011. In anul 2012 s-au inregistrat un numar de 27 nasteri ,11 casatorii si un numar de 35 de decese . Starea economica a comunei are o tendinta crescatoare fata de anii trecuti , ceea ce se datoreaza faptului ca in ultimii ani mai multi locuitori ai comunei si in special tineri s-au angajat la societatile comerciale din orasele Ineu , Chisineu Cris , Nadab si Curtici . O atentie deosebita s-a acordat asistentei si protectiei sociale , astfel in cursul anului 2012 au beneficiat de prevederile Legii nr.416/2001 un numar de 48 familii si persoane singure din localitate , respectiv un numar de 98 persoane achitandu-se integral drepturile financiare ale acestora pe anul 2012 in suma de 109.108 lei.
In comuna Sepreus functioneaza doua cabinete individuale de medicina a familiei si un cabinet stomatologic iar personalul de specialitate este asigurat de 2 medici de familie , doua asistente medicale .
Pentru comuna Sepreus anul 2012 a fost unul bun in sensul ca s-au facut mai multe investitii si anume : la sediul Primariei s- a achizitionat un cazan de incalzire centrala , la imobilul cu nr.405 Camera Agricola si cele trei Asociatii ale crescatorilor de animale s-au efectuat reparatii capitate in suma de 31 mii lei , s-au finalizat 19 km retea de apa . In cursul anului 2011 s-a inceput lucrarea de pietruire a drumului intre localitatea Sepreus si localitatea Satu Nou localitate care apartine de comuna Misca .O parte din acest drum este facuta in anul 2012 suma alocata fiind de 41 mii lei lucrare care va continua si in anul 2013. S-au continuat lucrarile la investitia Modernizare DC Sepreus – Cherelus fiind asfaltat drumul pana in prezent pe o lungime de 750 m si pietruit pe o lungime de 750 m
In ceea ce priveste DC Sepreus – Apateu . De asemenea s-au facut si multe lucrari de pavare in comuna .
In ceea ce priveste cultura – s- a organizat a cincea editie a manifestarii ,,Zilelor Sepreusului in data de 28-29 august 2012 unde au participat circa 2000 de cetateni . S-a continuat actiunea de denumire a unor strazi din comuna , fiind stabilite pana in prezent Piata Rebeliunii din centrul comunei o strada in Ritoi , si 5 strazi in centrul comunei , strazi pentru care s-a stabilit ca denumire numele unor fii ai satului cum sunt Florin Pirvu , si Mihai Veliciu cetateni care au particiapt la Rebeliunea anticomunista din 1949 . In ceea ce priveste asigurarea conditiilor de desfasurare a activitatii culturale este de mentionat faptul ca la sediul Caminului Cultural s-au efectuat lucrari de reabilitare constand in schimbarea tiglei de pe acoperis precum si amenajarea unui grup sanitar . Sala de evenimente a fost reabilitata si dotata cu instalatie termica . La centrul de tineret s-a reabilitat cladirea . In zona sportului s-a continuat efectuarea de lucrari pentru modernizarea zonei de agrement a comunei amplasata in zona terenului de fotbal renovandu-se in acest sens grupul social si vestiarul stadionului existand si tribune pentru aproximativ 100 persoane .
S- aprobat Programul de investitii propuse a se realiza in anul 2013 in care au fost cuprinse cele mai importante lucrari ce necesita a fi realizate la nivel de comuna .
Se trece la punctul 10 din ordinea de zi.
10.Diverse
Dl.Mako Andras – sa se faca o sesizare doctorului Flueras de la cabinetul stomatologic intrucat acesta nu functioneaza . Am mai spus si o mai spun – De ce nu-i verifica nimeni pe cei de la serviciul de salubritate ? Nu duc gunoiul menajer de pe toate strazile – sa se ia masuri .
Dl.Mladin Simion – Dl.primar – Se fac presiuni politice asupra unor consilieri locali8 pentru a vota in sedintele de consiliu local ?
Dl.primar – Nu !
Nemaifiind alte discutii , sedinta se incheie.
PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA ,
SECRETAR COSMA PETRU
PÂRLOG FLORICA