30 September 2013

 

COMUNA SEPREUS

CONSILIUL LOCAL

 

   P  R  O  C  E  S  V  E  R  B  A  L

                                                                                                   încheiat astăzi  30 septembrie 2013

 

 la sediul  Primăriei locale cu ocazia desfăşurării şedinţei ordinare  de lucru a Consiliului Local Sepreuş convocat  prin Dispozitia nr.198 din 23 Septembrie 2013

    L a sedinta sunt prezenti 10  consilieri din totalul de 11 in functie  , lipsa dl. Morgociu Ioan   .

  La sedinta participa domnul Primar –Incicau Simion, domnul secretar  al comunei Sepreus

Cosma Petru , domnul viceprimar consilier Pintean Ioan .

  Procesul verbal este incheiat de doamna Zamfir  Dorina –jurist.

    Presedintele de la sednta anterioara propune consilierilor sa aleaga un nou presedinte de sedinta deoarece a expirat mandatul de o luna de zile care i-a fost incredintat .

  Se fac propuneri :

  Dl. Mladin Simion     propune presedinte de sedinta pe domnul Mako Andras    – care este ales cu votul tuturor consilierilor PREZENTI , pe o perioada de o luna de zile – astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 57  din 30.09.2013

  Se supune la vot continutul procesului verbal de la ultima sedinta , care este aprobat cu votul ,,PENTRU” al celor 10 consilieri PREZENTI la sedinta Consiliului local din totalul de 11 in functie

  Se da citire la ordinea de zi.

1.  Proiect de hotarare privind aprobarea modului de exercitare a dreptului de acces al furnizorilor de retele de comunicatii electronice pe proprietatea publica si privata a comunei Sepreus .

2.  Proiect de hotarare privind aprobarea structurii functionale (organigramei , statului de functii si statului de personal al aparatului de specialitate al Primarului comunei Sepreus judetul Arad .

3.  Diverse

  Domnul presedinte de sedinta supune la vot ordinea de zi , care este aprobata cu votul ,,PENTRU” al celor 10 consilieri PREZENTI din totalul de 11 in functie . Astfel se adopta HOTARAREA cu nr.58 din 30.09.2013

  Se trece la punctul 1 din ordinea de zi.

1.Proiect de hotarare privind aprobarea modului de exercitare a dreptului de acces al furnizorilor de retele de comunicatii electronice pe proprietatea publica si privata a comunei Sepreus .

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit aviz favorabil .

Dl.secretar prezinta proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

-referatul compartimentului de urbanism din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sepreus

-prevederile art.6 si art.13 alin.3 si 5 din Legea nr.154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice ;

- prevederile art.8 alin.1 si art.22 din OG nr.43/1997 privind regimul juridic al drumurilor republicata cu modificarile si completarile ulterioare ;

- aprobarea exercitarii dreptului de acces pentru folosirea proprietatii publice si private a comunei Sepreus de catre furnizorii de retele de comunicatii electronice ;

- incepand cu data de 1 septembrie 2013 furnizorii de retele de comunicatii electronice vor achita un pret reprezentand contravaloarea dreptului de folosinta asupra terenului ocupat de retele de comunicatii electronice dupa cum urmeaza :

  - pentru retele subterane = 3 lei/ml/an

 - pentru retele supraterane = 3 lei/ml/an

- Pretul mai sus mentionat se va achita in baza unui contract incheiat in forma autentica intre Comuna Sepreus in calitate de titular al dreptului de proprietate publica sau privata si fiecare furnizor de retele de comunicatii electronice pe baza procesului verbal incheiat intre parti prin care se confirma lungimea retelei de comunicatii electronice .Sumele incasate se vor face venit la bugetul local.

Nefiind discutii la punctul 1 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar  , cu ,,PENTRU “ 10 consilieri din totalul de 11 in functie voteaza ,,PENTRU” .  Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 59 din 30.09.2013.

   Se trece la punctul 2 din ordinea de zi .

  Proiect de hotarare privind aprobarea structurii functionale (organigramei , statului de functii si statului de personal al aparatului de specialitate al Primarului comunei Sepreus judetul Arad .

Initiator primar .

In sedinta comisiei de buget finante proiectul a primit aviz favaorabil .

Dl.secretar prezinta consilierilor proiectul initiat de primar care a avut in vedere urmatoarele :

- prevederile art.4 din OUG nr.77/2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale , a numarului de posturi si reducerea cheltuelilor la institutiile publice ;

- prevederile art.36 alin 3 lit.b din Legea nr.215/2001 legea administratiei publice locale republicata cu modificarile si completarile ulterioare ;

- adresa cu nr.26190/2013 a Agentiei Nationale a Functionalrilor publici cu privire la verificarea numarului de posturi stabilite conform OUG nr.77/2013 din care se constata ca nu sunt incidente dispozitiile art.107 alin.1 din Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici r2 cu modificarile si completarile ulterioare , respectiv la nivel de UAT , nu sunt necesare efectuarea de reduceri de posturi ;

- adresele Institutiei Prefectului nr.7752/25.11.2011 cu privire la modificarea nr.total de posturi prevazut pentru comuna Sepreus in baza OUG nr.63/2010 completata cu prevederile Ordinului nr.234/2698/20.10.2011 a Ministerului Administratiei si Internelor si a Ministerului Finantelor Publice si nr.4545/05.07.2013 cu precizari privind aplicarea OUG nr.77/2013 ;

- prevederile art.4 din OUG nr.77/2013 ;

- nota de fundamentare a Primarului comunei Sepreus judetul Arad cu propuneri de aprobare a organigramei si a Statului de personal al aparatului de specialitate al Primarului comunei Sepreus .

Toate materialele prezentate mai sus cat si organigrama se afla in mapa fiecarui consilier prezent la sedinta pentru a fi insusite .

Nemaifiind discutii la punctul 2 din ordinea de zi se supune la vot proiectul initiat de primar . Cu votul ,,PENTRU “ toti cei  10  consilieri PREZENTI  din totalul de 11 in functie  voteaza ,,PENTRU  Astfel se adopta HOTARAREA cu nr. 60  din 30.09.2013.

  Se trece la punctul 3 din ordinea de zi

Diverse

Dl.Mako Andras – In legatura cu fostul primar Pintean Teodor inteleg ca noi Consiliul local l-am actionat in judecata privind recuperarea prejudiciului produs ca urmare a accidentului rutier , striga lumea prin sat dupa noi ca l-am dat in judecata .

Dl.primar –  noi nu am dat in judecata persoana fizica , s-a dat o hotarare de Consiliu local prin care s-au facut demersuri privind angajarea unui avocat care sa reprezinte institutia  pentru recuperarea prejudiciului produs ca urmare a acelui accident rutier  , prejudiciul trebuie recuperat , altfel vom avea probleme cu Curtea de Conturi  .

D.Mladin Simion – Noi consilierii nu am nominalizat pe nimeni , cel vinovat trebuie sa plateasca , si daca dl.Pintean Teodor se considera vinovat , asta e .

Dl.Parv Gheorghe – s-a dat o sentinta , ea a fost definitiva in 2011 , dar nu s-a respectat .

Dl.primar – Fondul ne-a cerut banii anul acesta .

  Nemaifiind alte discutii , sedinta se incheie.

 

  PRESEDINTE DE SEDINTA,                                                                 CONTRASEMNEAZA ,

  MAKO  ANDRAS    SECRETARCOSMAPETRU